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Resi - Refund Policy

POLITICA DEI RESI
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SPESE E RESPONSABILITÀ IN CASO DI RESO
Le spese per la spedizione di un reso sono a carico dell'acquirente. L'acquirente dovrà farsi carico della preparazione e spedizione del reso. WeKeepon raccomanda vivamente agli acquirenti che desiderano effettuare il reso di un ordine di optare per una spedizione assicurata. La spedizione di un reso avviene a rischio dell'acquirente.
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PERIODO DI PROVA
Salvo indicazioni contrarie, l'acquirente ha il diritto di recedere dal contratto e di effettuare il reso del prodotto ordinato entro 14 giorni dalla sua ricezione senza specificarne i motivi (l'unica eccezione è rappresentata dall'eventualità in cui un prodotto fosse danneggiato o incompleto, nel qual caso l'acquirente ha l'obbligo di darne comunicazione al servizio clienti di WeKeepon tramite e-mail e attendere ulteriori istruzioni). L'acquirente ha inoltre il diritto di comunicare a WeKeepon entro 14 giorni dalla ricezione del prodotto ordinato la sua decisione di effettuare il reso della merce ordinata senza doverne specificare i motivi (l'unica eccezione è rappresentata dal caso in cui un prodotto fosse danneggiato o incompleto, cfr. sopra). In tal caso, l'acquirente sarà pertanto tenuto ad effettuare il reso della merce ordinata entro 14 giorni dopo averne dato comunicazione a WeKeepon.
Qualora intendesse ricorrere al diritto di recedere dal contratto ed effettuare il reso del prodotto ordinato, l'acquirente sarà autorizzato a disimballare e/o utilizzare il prodotto ordinato solo per il tempo strettamente necessario a decidere se tenere o meno il prodotto. Durante il periodo di prova, l'acquirente è tenuto maneggiare il prodotto con cura ed a conservare integro l'imballo originale. L'acquirente dovrà restituire il prodotto ordinato a WeKeepon unitamente a tutti gli accessori (se presenti) e, per quanto possibile, nello stato e nell'imballaggio originale in conformità con le istruzioni sul reso ricevute da WeKeepon (come indicato nel documento di trasporto). L'acquirente è responsabile della spedizione del reso del suo ordine e si assume tutti i rischi che ne conseguono. WeKeepon raccomanda all'acquirente di effettuare il reso tramite assicurata servendosi di un imballaggio sigillato. Nel caso in cui una spedizione assicurata dovesse andare smarrita, essere danneggiata o qualora la ricezione di un reso venisse rifiutata (ad esempio nel caso in cui il vettore non fosse in grado di mostrare la firma), l'acquirente avrà facoltà di ritenere responsabile il vettore. In caso di problemi con la spedizione di un reso, l'acquirente, in qualità di mittente della stessa, dovrà iniziare una procedura di reclamo. L'acquirente dovrà conservare la ricevuta (ufficiale o digitale) della spedizione di reso contenente i dati per il suo monitoraggio.
Le spese di spedizione di un reso effettuato entro il periodo di prova così come le spese di spedizione di un reso effettuato per una richiesta in garanzia o una richiesta di riparazione (per difetti riscontrati dopo l'utilizzo del prodotto da parte dell'acquirente) sono a carico dell'acquirente.
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RIMBORSI
In caso di recesso da parte dell'acquirente entro il periodo di prova, WeKeepon provvederà ad accreditare all'acquirente l'importo corrisposto entro 30 giorni dalla ricezione del reso. Qualsiasi importo relativo alla spedizione di un reso verrà rimborsato sul conto corrente utilizzato dall'acquirente per effettuare il pagamento dell'ordine originale.
Per eventuali domande relative ai resi e alla garanzia, l'acquirente può contattare in qualsiasi momento il servizio clienti WeKeepon tramite il sito www.wekeepon.it
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RETURN POLICY
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RETURN COSTS AND RESPONSIBILITY
 Buyer bears the costs of returning his/her order. The buyer is responsible for preparing and shipping the return shipment. WeKeepon strongly advises any buyer who wants to return his/her order to choose a secured shipment method. Return shipments take place at the risk of the buyer. 
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TRIAL PERIOD AND REVOCATION
Unless stated otherwise, the buyer has the right to revoke the contract and to return his/her order during a trial period of 14 days after having received the order, without having to state a reason for his/her revocation (please note the abovementioned exceptions: in case a product is delivered that was not ordered, or if a product is delivered that is damaged or incomplete, the buyer has the obligation to inform the WeKeepon customer care team by email and to await further instructions).
The buyer who wants to exercise his right of revocation shall report this to WeKeepon, within the trial period, by means of the model Revocation Form included here and as provided to the buyer together with his/her order, or in any other unequivocal way.
In case the buyer wishes to use his/her right to revoke the contract, the buyer is only allowed to unpack and/or to use the ordered product as far as is needed to be able to determine whether he/she wants to keep the product. The buyer may only handle and inspect the product in the same way that he would be allowed in a physical shop. During the trial period the buyer must carefully handle the product and keep the original undamaged packaging (meaning the box the product comes in; not the cardboard box that is only used for delivery).
The buyer will return the ordered product to WeKeepon no later than 14 days after the day of reporting his/her wish to revoke the contract to WeKeepon together with all the accessories (if any) and, insofar possible, in the original state and packaging, in accordance with the return instructions of WeKeepon (as described on the packing slip).
The buyer is responsible for the return shipment of his/her order and bears all the risks related to the return shipment and the burden of proof for exercising the right of revocation correctly and in time. WeKeepon strongly advises the buyer to return a product by insured shipment and in a sealed packaging. In case an insured return shipment goes missing, gets damaged or in case the reception of a returned shipment is denied (for example in case no valid signature can be shown by the carrier), the buyer may have the option to hold the carrier liable. The buyer, as the sender of the return shipment, can start the complaint procedure for any issue that may occur with the return shipment. The buyer will keep the (official, digital) receipt of his/her return shipment that contains the tracking information.
The shipment costs for a return shipment under this WeKeepon will be borne by the buyer.
Provided that all requirements for revocation have been met, CLUSE will credit the buyer as soon as reasonably possible and in any event within 30 days after having received the return shipment (no credit applies for costs of the return shipment). Any credit due as a result of a returned product, will be credited to the account that the buyer used to pay the original order.
In case the buyer wishes to use his/her right to revoke the contract or to cancel his/her order, while the shipment of the buyer's order has already left the WeKeepon warehouse (which usually on work days will occur right after the buyer places his/her order) - even if the shipment has not yet arrived at the buyer's shipment address of choice - the costs of returning the shipment to WeKeepon will be borne by the buyer.
In case any import taxes, duties or customs (administrative) costs are due, because the shipment has been imported into the buyer's shipment country of choice (a process that in most cases cannot be stopped, once the shipment is on its way to the buyer's shipment country of choice), these costs will be borne by the buyer. Upon crediting the buyer, WeKeepon will deduct the import taxes, duties and/or custom (administrative) costs as far as these were charged to WeKeepon (as the sender of the parcel) upon crediting the buyer.
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REFUND
In case of a revocation by the buyer within the trial period, WeKeepon will credit the buyer within 30 days after receiving the return shipment. Any credit due as a result of a return shipment, will be refunded to the account that the buyer used to pay the original order.
In case of questions regarding returns and warranty, the buyer can always contact the WeKeepon customer care team via the website www.wekeepon.it